Mummu & Tuffa

Idag ska vi åka iväg till mummu och tuffa (farmor och farfar på finska). Jag har aldrig kallat mina farföräldrar för någonting annat än just mummu och tuffa. Farmor och farfar är främmande för mig att säga, konstigt nog.

De hade fest i helgen som jag och älsklingen inte kunde gå på. Vi jobbade över båda två, alldeles för länge. Men nu är helgen äntligen över och vi ska åka till dom idag istället och fira tuffa som fyller år imorgon. Det kommer att bli mysigt. Man tar sig sällan tid att träffa sina släktingar nu för tiden när man har en massa annat som är på gång. Men både mummu och tuffa hade trevligt och det blev lite sent, för när jag ringde så halvsov de och va lite bakis ;) Jag älskar min finska släkt. Alla är så lättsamma och goa.


Till sommaren bor vi förhoppningsvis inte kvar här, utan någon annanstans där vi kan gå till badstranden, spela golf tillsammans och ändå ha nära till stan. Vi vet precis var vi vill bo någonstans :)

Har pratat massor med Jockes pappa under den senaste veckan. Det är jättekul. Både han och hans sambo säger hela tiden hur mycket de älskar mig och hur bra jag är :D Snacka om att man känner sig bekräftad som flickvän :)
Och snart så kommer älsklingens två stora överraskningar :D Den här födelsedagen kommer han aldrig att glömma :D Wiiiiie!

Men nu ska jag sitta och spela lite Aion ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0